søndag den 13. december 2009

Taj Mahal






Sidste efterår boede jeg i Indien. Jeg studerede Freds- og konfliktstudier som en del af min bacheloruddannelse i Antropologi.
Jeg blev ret hurtigt fuldstændigt forelsket i landet, som jo nærmere er en verdensdel. Jeg har på ingen måde udforsket alle kroge - men en del af dem. Og jeg vil nu lægge ud med at vise et par billeder af dét, som de fleste forbinder med Indien, nemlig Taj Mahal. Og lige meget hvor turistet det er, så er det bare skide smukt og helt vildt betagende. Vi var der en hel dag. Vi gik og sad og gik lidt igen. Kiggede og kiggede og kiggede. Det er som om bygningen kræver at man iagttager den fra alle vinkler, på alle tidspunkter - for den forandrer sig jo som dagen skrider frem. Jeg synes det var helt fantastisk at sidde på de lune, glatte marmorfliser og bare stirre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar